جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

رزین آنیونی و کاتیونی دوپونت(DuPont) سری HPR

رزین

شرکت دوپونت(DuPont) به عنوان معتبرترین تولید کننده رزین های آنیونی و کاتیونی در دنیا شناخته می شود. رزینهای سری HPR مشتمل بر انواع مختلف رزینهای آنیونی و کاتیونی برای کاربردهای مختلف در صنایع نفت، گاز، نیروگاهی، پتروشیمی، پالایشگاهی، غذایی و داروسازی می باشد.

رزین های تبادل یونی اعم از رزین آنیونی و رزین کاتیونی برای کاربردهای مختلف تصفیه آب و محلولهای صنعتی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت دوپونت آمریکا پس از ادغام و سپس تفکیک از شرکت DOW تولید کننده رزینهای پیشین تولید شده توسط شرکت DOW با مدل های تجاری جدید می باشد. هم اکنون شرکت دوپونت(DuPont) به عنوان معتبرترین تولید کننده رزینهای تبادل یونی برای مصارف عمومی و تخصصی در دنیا شناخته می شود.

 

رزین آنیونی و کاتیونی دوپونت(DuPont

رزینهای سری HPR شرکت دوپونت با تنوع و تکثر بالا برای مصارف مختلف صنعتی، نیروگاهی، پالایشگاهی، داروسازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. رزینهای سری HPR شامل رزینهای زیر هستند:

  • رزین کاتیونی اسیدی قوی
  • رزین کاتیونی اسیدی ضعیف
  • رزین آنیونی بازی قوی
  • رزین آنیونی بازی ضعیف

این نوشتار مروری بر مشخصات فنی و کاربردهای رزینهای تبادل یونی سری HPR تولید شده توسط شرکت دوپونت(DuPont) می باشد.

 


شرکت فران وارد کننده و تأمین کننده انواع رزینهای تبادل یونی شرکت دوپونت(DuPont) می باشد.


رزین های آنیونی سری HPR شرکت دوپونت(DuPont)

رزین های آنیونی مشتمل بر دو گروه رزین آنیونی بازی ضعیف و بازی قوی هستند. ضعیف یا فوی بودن رزین به قدرت مبادله یون گروه عاملی با یونهای محلول آب وابسته است. رزینهای آنیونی بازی ضعیف نسبت به بازی قوی توانایی جذب کمتری نسبت به برخی از یونهای محلول را دارند. از طرف دیگر رزینهای آنیونی ضعیف در مدت زمان بیشتری اشباع می شوند و به ماده شیمیایی احیا کننده کمتری نیاز دارند.

رزینهای آنیونی قوی و ضعیف با دو گروه عاملی Cl- یا OH- یا پایه آزاد(FB) تولید می شوند. برای تولید آب دمین، استفاده از رزینهای آنیونی با گروه عاملی OH- کاربرد دارد.

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR550 Cl

این رزین آنیونی تولید شده توسط شرکت دوپونت با ظرفیت بالا و کیفیت مناسب به ‌طور خاص برای جداسازی یونهای معدنی از آب‌ های با خلوص بالا در پولیش جریان میعانات تولید شده ‌است. استفاده از این رزین زمانی مناسب خواهد بود که یون کلراید نسبت به ما بقی یون ‌های آنیونی در آب ترجیح داده می‌ شود.

 

رزین آنیونی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR550 OH

این رزین آنیونی بازی قوی به ‌طور خاص برای پولیش میعانات در نیروگاه ‌های هسته ‌ای توسط شرکت دوپونت تولید می ‌شود. تمایز رنگ رزین با جفت رزین توصیه شده توسط دوپونت، جداسازی آسان در میکس بِد و خلوص بسیار بالا از ویژگی ‌های متمایزکننده این رزین به شمار می ‌رود.

 

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 900 OH

این رزین آنیونی بازی قوی برای پولیش جریان میعانات در نیروگاه ‌های فسیلی و به‌ طور خاص با دبی بالا و افت فشار پایین تولید شده ‌است. کارایی عملکرد متوازن، بهره ‌برداری آسان، طول عمر بالای رزین و قیمت مناسب از ویژگی ‌های متمایز کننده این رزین بشمار می ‌رود.

 

رزین آنیونی بازی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 4100 Cl (نوع II)

این رزین آنیونی بازی قوی مقرون‌ به ‌صرفه برای جداسازی یون‌های معدنی کاربرد دارد. برای دستیابی به طول عمر بالا و کارایی مناسب باید توجه داشت که غلظت دی ‌اکسید کربن و سیلیس از ۳۰ درصد مجموع آنیون های موجود در آب ورودی تجاوز نکند.

در احیای این رزین با محلول کاستیک (NaOH) دمای محلول احیا کننده نباید به‌صورت مداوم از ۳۵ درجه سانتی گراد تجاوز کند.

برای کاربردهایی که غلظت پایین سیلین در دماهای بالاتر مورد نیاز است. رزین‌های آنیونی بازی قوی نوع  I مثل رزین‌های زیر توصیه می‌شود:

 DuPont TM AmberLite TM HPR 4200 Cl or OH*

 DuPont TM AmberLite TM HPR 480 Cl or OH*

رزین

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 4580 Cl

رزین آنیونی بازی قوی HPR 4580 Cl از نوع آکریلیک با ساختار آبدوست دارای خواص منحصر به ‌فرد فیزیکی و شیمیایی است. ظرفیت عملیاتی بالا در کنار افت فشار پایین این رزین در کنار مصرف پایین مواد شیمیایی احیاءکننده از ویژگی‌های فنی این رزین است. ساختار آبدوست رزین آکریلیک HPR 4580 Cl امکان آزادسازی ترکیبات آلی طبیعی که به ‌صورت تجمع یافته در رزین وجود دارد را به سهولت فراهم می‌کند. دمای عملیاتی رزین‌های آکریلیک به‌صورت مداوم نباید از ۸۵ درجه سانتی‌گراد تجاوز کند. کاربرد اصلی این رزین برای جداسازی یون‌های معدنی در جریان‌های با پتانسیل بالای رسوب‌گذاری آلی می‌باشد.

 

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 4780 Cl

این رزین آنیونی بازی قوی به‌ صورت ژل و از نوع آکریلیک می‌باشد. ترکیب این رزین با یک رزین آنیونی ضعیف راندمان جداسازی بالایی در حذف اسیدهای معدنی و دی ‌اکسیدکربن دارد. این رزین در تصفیه آب‌های با پتانسیل بالای رسوب‌گذاری آلی، اسیدهای معدنی، سیلیس (حداکثر ۱۰ درصد) در دمای عملیاتی تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد کاربرد دارد.

 

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR  ۴۸۱۱ Cl

این رزین آنیونی بازی قوی برای تصفیه آب با سیلیس بالا و آب‌های با پتانسیل رسوب‌گذاری آلی بالا مناسب می‌باشد.کاربرد اصلی این رزین برای تصفیه آب با خروجی بسیار کم سیلیس و حذف اسیدهای اسیدی قوی است. امکان به‌کارگیری این رزین به‌صورت بستر تک لایه در واحدهای تبادل یون وجود دارد.

 

رزین آنیونی بازی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 9000 SO4

این رزین آنیونی بازی قوی به ‌طور خاص برای استفاده در میکس بِد با کارایی متوازن عملکرد طراحی و تولید شده ‌است. مقاومت بالا دربرابر فولینگ سطحی، تنش‌های اکسیداتیو و خواص مکانیکی ارتقا یافته از ویژگی‌های فنی این رزین بوده که طول عمر آن را در شرایط عملیاتی افزایش می‌دهند.

 

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 900 SO4

مشخصات فنی از نظر خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و پایداری رزین HPR 900 SO4  مشابه رزین HPR 9000 SO4 است. تفاوت این دو رزین در اندازه ذرات ماکروپروس رزین است.

 

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 9100 Cl

این رزین آنیونی بازی قوی با مقاومت بسیار خوب در برابر فولینگ آلی و تنش‌های فیزیکی در مقایسه با رزین ژلی نوع  II طول عمر بالاتری دارد.

رزین آنیونی نوع II در مقایسه با نوع I بازدهی عملیاتی بالاتری در دفعات احیاء رزین دارد. این رزین برای تصفیه آب با سیلیس متوسط و دمای آب حداکثر تا ۳۵ درجه سانتی گراد مناسب می‌باشد.

 

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 4200 Cl

رزین آنیونی بازی قوی HPR 4200 Cl  با رنگ روشن برای تصفیه آب با غلظت‌های بالای سیلیس مناسب می‌باشد. حذف اسیدهای ضعیف و قوی و نشتی پایین سیلیس از ویژگی های فنی بارز این رزین می باشد.

بکار گیری این رزین در بستر تک لایه، دو لایه و میکس بِد امکان پذیر می­باشد.

 

رزین آنیونی ضعیف DuPont TM AmberLite TM HPR 6700

این رزین آنیونی ضعیف از نوع آکریلیک ژلی بوده و برای تصفیه آب با پتانسیل الی بالا مناسب می‌باشد. استفاده این رزین آنیونی ضعیف با یک رزین آنیونی قوی، کارایی عملکرد سیستم تبادل را ارتقا داده و راندمان حذف اسیدهای معدنی و دی اکسید کربن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این استفاده از رزین‌های آنیونی بازی ضعیف، ظرفیت حذف ترکیبات الی را افزایش می‌دهد.

 

رزین ماکروپروس آنیونی بازی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 9000 OH

رزین HPR 9000 OH از نوع آنیونی بازی قوی دارای کاربرد در صنعت نیروگاه های هسته‌ای است. بکارگیری در بستر میکس بِد برای پولیش جریان میعانات در نیروگاه هسته‌ای و حرارتی کاربرد اصلی این رزین می‌باشد. حذف ترکیبات معدنی با پتانسیل فولینگ بالا و غلظت سیلیس بالا از ویژگی‌های فنی بارز این رزین به شمار می‌رود. رزین HPR 9000 OH  قابلیت حذف اسیدهای قوی و ضعیف در جریان ورودی را داراست و نشتی سیلیس بسیار پایینی دارد.

 

رزین آنیونی بازی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 6700

این رزین آنیونی بازی قوی با نشت سیلیس بسیار پایین امکان بکارگیری در بستر میکس بِد را دارد. حذف اسیدهای قوی و ضعیف در آب‌های با غلظت بالای سیلیس و پتانسیل بالای فولینگ الی از ویژگی‌های بارز فنی این رزین می‌باشد.

 

رزین آنیونی ضعیف DuPont TM AmberLite TM HPR 9700

تصفیه آب با پتانسیل فولینگ بالا و درصد بالای اسیدیته معدنی از کاربردهای اصلی رزین آنیونی ضعیف HPR 9700 می‌باشد.

 

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 4600 OH

این رزین آنیونی قوی برای تولید آب دمین و آب با خلوص بالا در بسترهای تک لایه، چند لایه و میکس بِد کاربرد دارد. کارایی بالا، قیمت مناسب، ظرفیت عملیاتی بالا و افت فشار پایین و مصرف پایین مواد شیمیایی احیا کننده از مزایای این رزین به شمار می‌رود.

رزینHPR 4600 OH  برای تصفیه آب با سیلیس بالا ایده آل است. حذف اسیدهای قوی و ضعیف و نشتی سیلیس بسیار پایین از دیگر خصوصیات فنی این رزین می‌باشد.

 

رزین

رزین آنیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 4700 OH

رزین HPR 4700 OH  از نوع آنیونی بازی قوی و به صورت ژلی توسط شرکت دوپونت تولید می‌شود. امکان پولیش میعانات در نیروگاه‌های بخار و قابلیت استفاده در میکس بِد، کاربرد این رزین را در نیروگاه‌های حرارتی افزایش داده است. امکان تصفیه آب با سیلیس بالا و البته نشتی سیلیس پایین از ویژگی‌های فنی بارز این رزین است.

 

رزین آنیونی بازی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 4800 OH

رزین آنیونی بازی قوی HPR 4800 OH مشابه رزین‌های HPR 4700 OH ، HPR 4200 OH ساخت شرکت دوپونت می‌باشد. تفاوت اصلی رزین‌های فوق در ظرفیت مبادله یون آنها است. رزین HPR 4800 OH دارای ظرفیت مبادله یون بالاتر بوده و از نظر فنی کاربردهای مشابهی با رزین‌های هم خانواده خود دارد.

 

برای مشاهده دیتا شیت رزین کلیک کنید. دیتا شیت رزین HPR 4800 OH

رزین آنیونی بازی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 4700 Cl

این رزین آنیون قوی در دو فرم Cl و OH قابلیت بهره‌برداری دارد. پولیش میعانات نیروگاه‌های حرارتی و امکان بکارگیری در میکس بِد از ویژگی‌های فنی این رزین محسوب می‌شود. این رزین ژلی برای تصفیه محلول‌هایی با سیلیس بالا مناسب است.

 

رزین آنیونی بازی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 4800 Cl

حذف اسیدهای قوی و ضعیف، امکان تصفیه آب با سیلیس بالا، نشتی سیلیس پایین و امکان بکارگیری در میکس بِد از ویژگی‌های فنی اصلی این رزین آنیونی بازی قوی به شمار می‌آید. رنگ روشن این رزین امکان تمایز بصری آن را در کنار رزین‌های کاتیونی رنگ تیره در مخزن میکس بِد میسر می‌کند.

 

رزین کاتیونی سری HPR شرکت دوپونت (DuPont)

رزین های کانیونی مشتمل بر دو گروه رزین کانیونی اسیدی ضعیف و اسیدی قوی هستند. ضعیف یا فوی بودن رزین به قدرت مبادله یون گروه عاملی با یونهای محلول آب وابسته است. رزینهای کاتیونی ضعیف نسبت به کاتیونی قوی توانایی جذب کمتری نسبت به برخی از یونهای محلول را دارند. از طرف دیگر رزینهای کاتیونی ضعیف در مدت زمان بیشتری اشباع می شوند و به ماده شیمیایی احیا کننده کمتری نیاز دارند.

رزینهای کاتیونی قوی و ضعیف با دو گروه عاملی Na+ یا H+ تولید می شوند. برای تولید آب دمین، استفاده از رزینهای آنیونی با گروه عاملی H+ کاربرد دارد.

 

رزین کاتیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 252 H   رزین دوپونت

این رزین به ‌طور خاص برای تصفیه و پولیش میعانات در واحد های تولید انرژی الکتریکی با سوخت ‌های فسیلی و جداسازی یونهای معدنی طراحی ‌شده است. کارایی متوازن، بهره ‌برداری آسان، طول عمر بالا و صرفه اقتصادی از خصوصیات بارز این رزین است.

 

رزین کاتیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 650 H

این رزین کاتیونی با خواص منحصر به ‌فرد از نظر مقاومت مکانیکی و پایداری خوب در برابر اکسیداسیون به‌ طور خاص برای پولیش جریان میعانات در نیروگاه ‌های هسته ‌ای تولید شده ‌است. ظرفیت بالا، اندازه ذرات یکسان و رنگ تیره از ویژگی‌ های دیگر این رزین می ‌باشد. تمایز رنگی رزین با جفت رزین HPR 500 OH امکان بازرسی چشمی آسان را برای کیفیت جداسازی دو رزین پس ‌از عملیات بک واش را فراهم می‌کند.

 

رزین کاتیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 1200 H 

رزین HPR 1200 H با کارایی بالا و قیمت مناسب درکاربری ‌های تولید آب دمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظرفیت تبادل یون مناسب و کاهش نیاز به مواد شیمیایی احیا کننده از خصوصیات فنی بارز این رزین می ‌باشد. رنگ تیره این رزین تمایز بصری آن را در مخزن میکس بِد بعد از شستشوی معکوس آسان می ‌کند.

برای مشاهده دیتاشیت رزین کلیک کنید. دیتا شیت رزین تبادل یونی  HPR 1200 H

رزین کاتیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 1400 H

رزین HPR 1400 H به طور خاص پس برای پولیش میعانات نیروگاه‌ های هسته‌ ای که از اتانولامین(ETA) استفاده می‌کنند، طراحی ‌شده است. این رزین به عنوان اولین رزین محافظت ‌شده در برابر مشکلات کینتکی سولفات که ناشی از خصوصیات شیمیایی ETA می ‌باشد، شناخته می‌ شود. این رزین سبب کاهش فولینگ سطحی رزین ‌های آنیونی در میکس بِد ناشی از استفاده از ETA میشود.

رزین HPR 1400 H دوپونت برای بکارگیری در بستر میکس بِد جهت پولیش میعانات نیروگاه‌های هسته‌ای که از ETA استفاده می‌ کنند توصیه می ‌شود.

 

رزین کاتیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 1600 H

این رزین اسیدی کاتیونی قوی به ‌طور خاص برای پولیش میعانات در نیروگاه‌ های هسته‌ای در بستر میکس بِد طراحی ‌شده است. کاهش سطوح غلظت سولفات در بویلر نیروگاه های بخار که خصوصاً از آمین‌ های ارگانیک استفاده می‌کنند، حیاتی است.

 

رزین کاتیونی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 2000 H

این رزین کاتیونی اسیدی قوی برای پولیش میعان در صنایع نیروگاهی کاربرد دارد. خواص منحصر به ‌فرد فیزیکی و پایداری اکسیداتیو این رزین آزادسازی سولفونات آلی (TOC) را به حداقل می ‌رساند که این خاصیت به نگهداشت پاسخ کینتیکی رزین‌ های آنیونی در میکس بِد، کمک می‌کند.

پایداری شیمیایی بالای این رزین امکان بهره ‌برداری در دمای بالا را فراهم می‌ کند. قدرت انتخاب پذیری بالای سدیم در این رزین، امکان بهره‌ برداری طولانی را در سیکل آمین فراهم می‌کند.

 

رزین کاتیونی قوی DuPont TM AmberLite TM HPR 2800 H

رزین کاتیونی اسیدی قوی HPR 2800 H با کیفیت بالا تولید شده ‌است. پولیش میعانات فرایندی خصوصاً در نیروگاه‌های حرارتی و تولید آب دمین از کاربردهای اصلی آن است. پایداری مکانیکی بالا، سهولت در بهره‌برداری و طول عمر بالا از ویژگی‌های فنی این رزین بشمار می‌رود. رنگ تیره رزین کاتیونی HPR 2800 H  امکان بازرسی بصری رزین را در میکس بِد به ‌راحتی فراهم می‌کند. جفت رزین توصیه‌شده توسط دوپونت برای دستیابی به حداکثر کارایی، رزین کاتیونی اسیدی HPR 8300 H ضعیف می‌باشد.

 

رزین کاتیونی اسیدی ضعیف  DuPont TM AmberLite TM HPR 8300 H

این رزین کاتیونی اسیدی ضعیف برای تولید آب دمین و حذف سختی کارایی بالایی دارد. امکان به‌کارگیری این رزین هم در مدار سدیم (Na+ form) و هم در مدار هیدروژنی (H+ form) وجود دارد.

در صورت به‌کارگیری در سیکل مدار سدیم، رزین HPR 8300 H  به‌ عنوان رزین سختی گیر عمل کرده و در حالت مدار هیدروژنی تنها قابلیت حذف سختی ناشی از قلیاییت موجود در آب را دارد. کاهش سختی آب ورودی به واحدهای آب ‌شیرین‌کن صنعتی در مرحله پیش تصفیه از دیگر کاربردهای این رزین به شمار می‌رود.

حذف قلیاییت، کاهش سختی آب خصوصاً در آب‌های شور مهم‌ترین کاربردهای این رزین در تصفیه آب هستند.

 

رزین ماکروپروس کاتیونی DuPont TM AmberLite TM HPR 2900 H

رزین کاتیونی اسیدی قوی HPR 2900 H رزینی مناسب برای حذف یون‌های معدنی با مقاومت مکانیکی بالا است. مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، تنش‌های مکانیکی و استرس‌های اسمزی از ویژگی‌های فنی شاخص این رزین می‌باشد.انتخاب این رزین برای تصفیه آب با دما و پتانسیل اکسیداسیون بالا مناسب است. تصفیه میعانات سیکل آمین از دیگر کاربردهای این رزین است.

 

رزین کاتیونی ضعیف DuPont TM AmberLite TM HPR 8400 H

رزین ماکروپروس کاتیونی اسیدی ضعیف HPR 8400 H در دو فرم هیدروژن و سدیم قابلیت بهره‌برداری دارد. فرم هیدروژنی این رزین برای حذف سختی ناشی از قلیاییت کاربرد دارد. فرم سدیمی نیز برای حذف سختی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزین HPR 8400 H برای کاهش سختی ورودی به آب شیرین ‌کن ‌های غشایی با شوری بالا، سختی گیر صنعتی و حذف قلیاییت کاربرد دارد. این رزین در مقایسه با دیگر رزین‌های کاتیونی ضعیف کارایی بیشتری برای تصفیه آب با غلظت ‌های بیشتر اکسیدکننده دارد.

 

رزین سختی گیر سری HPR شرکت دوپونت (DuPont)

رزینهای سختی گیر از نوع رزینهای کاتیونی برای حذف سختی آب و جداسازی یونهای عامل سختی نظیر کلسیم و منیزیم در کاربردهای صنعتی مثل مناسب سازی آب ورودی به بویلر کاربرد دارند. رزینهای سختی گیر با یونهای عاملی Na+ یا H+ توانایی مبادله یونهای کلسیم و منیزیم را با آب مجاور خود دارند.

 

 

رزین سختی گیر DuPont TM AmberLite TM HPR1100 Naرزین Dupont

رزین کاتیونی اسیدی قوی HPR1100 Na برای حذف سختی آب کاربرد دارد. این رزین پرکاربرد شرکت دوپونت با کیفیت بالا و قیمت مناسب در ستون‌ های سختی گیر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. احیای این رزین سختی گیر با محلول آب نمک مطابق دستورالعمل شرکت دوپونت انجام می‌ شود.

 

رزین حذف سختی DuPont TM AmberLite TM HPR 1200 Na

رزین سختی گیر HPR 1200 Na از نوع کاتیونی قوی با اندازه ذرات یکنواخت و یکسان می‌ باشد. حذف سختی از آب و کاهش یون ‌های محلول با جایگزینی یون سدیم در بسترهای جریان همسو، جریان ناهمسو و آکنده از کاربرد های این رزین می ‌باشد. محلول آب ‌نمک به‌ عنوان احیا کننده رزینی، هزینه ‌های مربوط به مواد شیمیایی احیا کننده را پایین می آورد.

 

رزین سختی گیر مدار سدیمی DuPont TM AmberLite TM HPR 1300 Na

رزین ‌های حذف سختی تولید شرکت دوپونت اعم HPR 1100 Na، HPR 1200 Na ، HPR 1300 Na همگی رزین ‌های کاتیونی اسیدی قوی مدار سدیمی می ‌باشند. مهم ‌ترین وجه تمایز این رزین ها ظرفیت تبادل یون آن‌ها می ‌باشد. طول عمر بالا، قیمت رقابتی، بهره‌برداری آسان و دمای بالای بهره‌ برداری از ویژگی ‌های مشترک این رزین ها به شمار می ‌رود.

 

رزین سختی گیر DuPont TM AmberLite TM HPR 2900 Na

رزین HPR 2900 Na از نوع کاتیونی اسیدی قوی برای حذف سختی آب با دما و پتانسیل اکسیداسیون بالا مناسب می‌باشد. کاهش یون‌های کاتیونی در کاربری‌ هایی که یون سدیم دارای ارجعیت می‌باشد از کاربردهای دیگر این رزین می‌باشد.

 

جدول زیر رزینهای سری HPR تولید شرکت دوپونت را با کاربردها و برخی از مشخصات فنی آنها نمایش می دهد.

 

رزین AMBERLITEنوع رزینکاربردجفت رزین توصیه شدهظرفیت مبادله یوندانسیتهاندازه ذرات
HPR1200 Hکاتیونی اسیدی قویمیکس بد
تولید آب دمین
HPR4200 H
HPR4800 H
1.8 eq/litr ≤785 g/litr600 µm
HPR1100 Naکاتیونی اسیدی قویحذف سختی آب
تولید آب نرم
2.0 eq/litr ≤850 g/litr585 µm
HPR1300 Hکاتیونی اسیدی قویمیکس بد
تولید آب دمین
پولیش میعانات
HPR4700 OH
HPR900 OH
2.0 eq/litr ≤785 g/litr650 µm
HPR1600 Hکاتیونی اسیدی قویپولیش میعانات نیروگاه های بخار در میکس بدHPR9000 OH2.40 eq/litr ≤840 g/litr650 µm
HPR2800 Hکاتیونی اسیدی قویمیکس بد
تولید آب دمین
پولیش میعانات
پایداری مکانیکی بالا
HPR8300 H
HPR9000 OH
HPR900 OH
1.70 eq/litr ≤755 g/litr800 µm
HPR4100 CLآنیونی بازی قویقلیاییت زدایی
با قابلیت تبادل یون با آب با سیلیس متوسط
1.2 eq/litr ≤690 g/litr550 µm
HPR4580 CLآنیونی بازی قویحذف یونهای معدنی
مناسب برای جریانهای با پتانسیل رسوب گذاری آلی
AmberLite HPR96001.25 eq/litr ≤730 g/litr700-950 µm
HPR4780 CLآنیونی قویحذف یونهای معدنی
مناسب برای جریانهای با پتانسیل رسوب گذاری آلی
مناسب برای جریان با سیلیس متوسط
1.35 eq/litr ≤660 g/litr700-900 µm
HPR4811 CLآنیونی قویحذف اسیدهای ضعیف و قوی
خروجی سیلیس پایین
1.3 eq/litr ≤675 g/litr550 µm
HPR650 Hکاتیونی اسیدی قویپولیش میعانات در نیروگاه های فسیلی و هسته ای در میکس بد
تولید آب با خلوص بالا
HPR550 OH
HPR9000 OH
2.0 eq/litr ≤785 g/litr650 µm
HPR8300 Hکاتیونی اسیدی ضعیفکاهش قلیاییت آب
حذف سختی از آب
پیش تصفیه آب آب شرین کن غشایی
4.7 eq/litr ≤740 g/litr450-600 µm
HPR900 SO4آنیونی بازی قویمیکس بد
پایداری اسمزی بالا
HPR252 H
HPR1300 H
HPR2800 H
1.0 eq/litr ≤695 g/litr500-700 µm
HPR9100 CLآنیونی بازی قویقلیاییت زدایی
با قابلیت تبادل یون با آب با سیلیس متوسط
1.1 eq/litr ≤675 g/litr625 µm
HPR9600آنیونی بازی ضعیفتولید آب دمین1.3 eq/litr ≤670 g/litr550 µm
HPR1300 NAکاتیونی اسیدی قویسختی گیر صنعتی
حذف یونهای معدنی
2.2 eq/litr ≤840 g/litr650 µm
HPR2000 Hکاتیونی اسیدی قویپولیش میعان نیروگاه های هسته ای در میکس بد
پایداری اسمزی بالا
پولیش میعان نیروگاه های با سیکل آمین
HPR9000 OH1.7 eq/litr ≤770 g/litr950 µm
HPR2900 Hکاتیونی اسیدی قویتصفیه آب با دمای بالا
پایداری اسمزی بالا
مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون
1.7 eq/litr ≤770 g/litr575 µm
HPR4200 CLآنیونی بازی قویمیکس بد
حذف اسیدهای قوی و ضعیف
نشت سیلیس پایین
HPR1200H
HPR1300H
HPR9500
HPR9600
1.30 eq/litr ≤670 g/litr650 µm
HPR4700 CLآنیونی بازی قویتولید آب دمین
میکس بد
تصفیه آب باسیلیس بالا
HPR1300H1.35 eq/litr ≤690 g/litr550 µm
HPR4800 CLآنیونی بازی قویحذف اسیدهای ضعیف و قوی
میکس بد
HPR1200H
HPR1300H
1.3 eq/litr ≤670 g/litr575 µm
HPR550 CLآنیونی بازی قویپولیش میعانات نیروگاه های فسیلی در میکس بد
املاح زدایی در حضور سیلیس بالا
نشت سیلیس پایین
HPR650H1.35 eq/litr ≤690 g/litr550 µm
HPR6700آنیونی بازی ضعیفحذف اسیدهای معدنی
حذف دی اکسید کربن
1.60 eq/litr ≤660 g/litr700-900 µm
HPR8400 Hکاتیونی اسیدی ضعیفحف قلیاییت
سختی گیر صنعتی
پیش تصفیه آب شیرین کن اسمز معکوس
4.7 eq/litr ≤740 g/litr600-800 µm
HPR9000 OHآنیونی بازی قویپولیش میعانات نیروگاه هسته ای
میکس بد
نشست سیلیس پایین
HPR1600H
HPR1400H
HPR650 H
HPR2000 H
0.80 eq/litr ≤660 g/litr650 µm
HPR9200 CLآنیونی بازی قویحذف اسیدهای قوی و ضعیف
میکس بد
تصفیه آب با سیلیس بالا
HPR1300H
HPR2800H
1.1 eq/litr ≤675 g/litr640 µm
HPR9700آنیونی ضعیفتصفیه آب با پتانسیل فولینگ بالا1.3 eq/litr ≤670 g/litr630-900 µm
HPR1200 Naکاتیونی اسیدی قویسختی گیر صنعتی
تولید آب دمین
2.0 eq/litr ≤820 g/litr585 µm
HPR1400 Hکاتیونی اسیدی قویپولیش میعانات نیروگاه های هسته ای در میکس بدHPR9000 OH2.0 eq/litr ≤760 g/litr650 µm
HPR252 Hکاتیونی اسیدی قویپولیش میعانات نیروگاه های فسیلی در میکس بد
تولید آب دمین
پایداری اسمزی بالا
HPR900 OH1.65 eq/litr ≤755 g/litr950 µm
HPR2900 Naکاتیونی اسیدی قویسختی گیر صنعتی با دمای بالا
تصفیه آب با پتانسیل اکسیداسیون بالا
1.8 eq/litr ≤785 g/litr550 µm
HPR4200 OHآنیونی بازی قویتولید آب دمین
میکس بد
حذف اسیدهای ضعیف و قوی
نشتی سیلیس پایین
HPR1200 H
HPR1300 H
HPR9500
HPR9600
1.00 eq/litr ≤655 g/litr730 µm
HPR4700 OHآنیونی بازی قویتولید آب دمین
میکس بد
حذف اسیدهای ضعیف و قوی
نشتی سیلیس پایین
HPR1300 H1.1 eq/litr ≤590 g/litr660 µm
HPR4800 OHآنیونی بازی قویتولید آب دمین
میکس بد
حذف اسیدهای ضعیف و قوی
نشتی سیلیس پایین
HPR1200 H
HPR1300 H
1.0 eq/litr ≤640 g/litr610 µm
HPR550 OHآنیونی بازی قویپولیش جریان میعان در نیروگاه های فسیلی و هسته ای در میکس بد
تولید آب دمین در حضور سیلیس بالا
نشت سیلیس پایین
HPR650 H1.1 eq/litr ≤660 g/litr590 µm
HPR7000آنیونی ضعیفتولید آب دمین1.45 eq/litr ≤655 g/litr700-900 µm
HPR900 OHآنیونی بازی قویپولیش جریان میعان در نیروگاه های فسیلی در میکس بد
تولید آب دمین در کاربردهای صنعتی
HPR252آ H
HPR1300 H
HPR2800 H
0.80 eq/litr ≤675 g/litr500-700 µm
HPR9000 SO4آنیونی قویمقاومت بالا در برابر فولینگ سطحی و اکسیداسیون
میکس بد
HPR1600 H
HPR650 H
HPR2000 H
1.0 eq/litr ≤695 g/litr650 µm
HPR9500آنیونی ضعیفتولید آب دمین1.3 eq/litr ≤640 g/litr550 µm

 

شرکت مهندسی طراح و سازنده ستونهای تبادل یون صنعتی و  وارد کننده و تأمین کننده انواع رزینهای تبادل یونی از شرکت دوپونت(DuPont) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت مهندسی فران تماس بگیرید. 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *