جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

پکیج های تأسیساتی نفت و گاز

پکیج های نفت و گاز

طراحی، تأمین و ساخت پکیج های تأسیساتی پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی در بخش ساحل(Onshore) و فراساحل(Offshore) از زمینه های تخصصی فعالیت شرکت مهندسی فران در حوزه نفت و گاز است. پروژه های متعددی در زمینه طراحی و ساخت پکیج های ضد انفجار تأسیساتی اعم از تصفیه آب، گرمایش سیالات فرایندی، تصفیه پساب و تزریق مواد شیمیایی در شرکت مهندسی فران تا کنون با موفقیت به انجام رسیده است.

تأسیسات جانبی در صنعت نفت و گاز یکی از بخشهای جدایی ناپذیر مجتمع های پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی است. تأمین آب با کیفیت، تأمین بخار، گازهای فرایندی از قبیل اکسیژن و نیتروژن، تصفیه پساب و آلاینده های صنعتی همگی در قالب پکیج های تأسیساتی در صنعت نفت و گاز تولید می شوند. هواي مورد نياز ابزار دقيق، تأمین آب گرم، تأمین آب تحت فشار، ايستگاههاي اندازه گيري و … همگي از واحدهاي يوتيليتي هستند كه مي توانند بصورت يكپارچه یا مجزا در واحدهای فرایندی مورد استفاده قرار گیرند..

شرکت دانش بنیان مهندسی فران همواره در ارتباطي تنگاتنگ با مشتريان در صنعت نفت و گاز، جهت درك و تأمين نيازهاي پروژه گام برداشته و با استفاده از تيم مهندسي مجرب و انجام پروژه هاي متعدد در اين زمينه قابليت تأمين طیف وسيعي از پكيجهاي يوتيليتي را داراست. از جمله ی این پکیج ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:پکیج تصفیه فاضلاب

  • پكيجهاي الكتريكي توليد آب گرم
  • پكيجهاي تقویت فشار مایع
  • پكيجهاي تزريق مواد شيميايي
  • پكيجهاي توليد گاز ازن و نيتروژن
  • پكيجهاي تصفيه پساب

پكيجهاي الكتريكي توليد آب گرم (محيطهاي ايمن/ محيطهاي پر خطر Exd llB T3 )

تأمین آب گرم مورد نیاز واحدهای صنعتی در دمای مشخص و قابلیت اطمینان بالا از نیازمندیهای تأسیساتی این صنایع است. ایمنی، کنترل دقیق و قابلیت اطمینان بالا از پیش نیازهای تأمین پکیجهای الکتریکی تأمین آب گرم است. انرژی مورد نیاز برای گرمایش آب از طریق هیترهای الکتریکی توان بالا و متناسب با ظرفیت پکیج تأمین می شود. سیرکولاسیون آب به طور همزمان با گرمایش نیز نرخ انتقال حرارت و بازده حرارتی پکیج را افزایش می دهد.

شرکت مهندسی فران قابليت ساخت و تامين طیف وسيعي از پكيجهاي الكتريكي توليد آّب گرم با ظرفیتهای متفاوت جهت استفاده در محيطهاي ايمن و پرخطر در اندازه و کاربری های مختلف را داشته و امکان تأمين مخازن ذخيره آب گرم توليدي در صورت نياز نیز وجود خواهد داشت. همچنين مي توان اين پكيجها را به سيستم كنترل دمای برنامه ریزی شده(PLC) جهت تنظيم دقيق دماي مورد نظر و به حداقل رساندن نوسانات دمايي در سيستم، به جاي استفاده از ترموستات، مجهز نمود.

پكيجهاي تقویت فشار (محيطهاي ايمن/محيطهاي پرخطر Exd llB T3 )

به دليل افت فشار ايجاد شده در خطوط انتقال آب، فشار آب یا سیال فرایندی مصرفي در نقطه تحویل کاهش یافته و به همين دليل استفاده از پكيجي كه شدت جريان را حفظ كرده و فشار مورد نياز جهت انتقال و تحويل سیال فرایندی در مقصد تامين نمايد ضروري مي باشد.

پكيجهاي تأمين شده توسط شركت مهندسی فران شامل پمپ با سايز مناسب از معتبرترین تولید کنندگان پمپ در دنیا، مخازن ديافراگمي، لوله كشي و اتصالات مربوطه، ابزار دقيق و سيستم كنترلي که به صورت يكپارچه و فول پكيج به همراه شاسي مي باشند. پكيجها به صورت كاملاً اتوماتيك جهت تأمين جريان و فشار مورد نياز طراحي شده و با وجود مخازن ذخيره قابل انبساط ميزان مصرف انرژي و هزينه نگهداري پمپها به حداقل خواهد رسيد.

جهت ساخت يك پكيج با درجه اطمينان بالا تمامي ابزار دقيق هاي مورد نياز متناسب با سيستم كنترلي مربوطه (نظير ابزار كنترل شدت جريان، فشار، سطح با قابليت نمايش محلي و يا انتقال داده به سيستم كنترل) و مناسب جهت استفاده در دريا و خشكي در نظر گرفته می شوند.

پكيجهاي تصفيه پساب (محيطهاي ايمن/محيطهاي پرخطر Exd llB T3 )

فرایند تصفيه فاضلاب به روش راكتور متوالي منقطع (SBR)، يك سيستم لجن فعال پر و خالي شونده شامل هوادهي، زلالسازي، انتقال و جمع آوري آب خروجي و جداسازي لجن جهت تصفيه فاضلاب است. این فرایند مناسب برای اجرا در فضاهای کوچک و علی الخصوص سکوهای نفتی یا گازی فراساحل است.

شركت مهندسی فران پكيجهاي تصفيه فاضلاب-پساب با فرایند SBR را با امكان بهره برداري آسان و مجهز به امكانات مورد نياز جهت انجام تصفيه بيولوژيكي كارآمد و حداكثر استفاده از فضاي مورد نياز طراحي و تأمين مي نمايد. اين پكيجها مناسب برای تصفيه فاضلابهايي با غلظت متوسط BOD در ورودي و غلظت پايين TSS ، روغن در خروجي هستند. تعداد زيادي از اين پكيجها توسط اين شركت تامين و در سازه هاي دريايي به صورت كاملاً اتوماتيك و بدون نياز به اپراتور با حداقل نياز به نگهداري و بالاترين ميزان كارايي نصب و در حال بهره برداري مي باشند.

پکیجهای تزریق مواد شیمیایی(محيطهاي ايمن/محيطهاي پرخطر Exd llB T3 )

تزریق مواد شیمیایی با دبی و فشار مشخص و دقیق در مقادیر پایین یکی از نیازمندیهای متداول در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است. پمپهای میترینگ(Metering Pump) و مخازن ذخیره و آماده سازی مواد شیمیایی از ملزومات اصلی پکیج های تزریق مواد شیمیایی است. انتخاب صحیح نوع و مشخصات فنی پمپ تزریق به عنوان قلب پکیج تزریق بسیار حایز اهمیت است.

شرکت مهندسی فران با سابقه بیش از یک دهه در زمینه طراحی و ساخت پکیج های تزریق مواد شیمیایی خصوصاً مواد شیمیایی اکسید کننده و بسیار خورنده فعالیت می کند. امکان تجهیز پکیجهای تزریق به ابزار دقيق اندازه گيري شدت جريان، اندازه گیر سطح و فشار جهت نمايش محلي و يا انتقال اطلاعات به سيستم كنترل وجود دارد. پکیج های تزریق مواد شیمیایی به صورت كاملاً يكپارچه به روی شاسی فلزی و مجهز به تمامي ملزومات شامل مخازن، پمپها، لوله كشي، شيرآلات، اتصالات، ابزار دقيق و بتابلو برق طراحی و ساخته می شوند. ملاحظات ایمنی جهت محافظت از دیافراگم در شرایط افزایش پیش بینی نشده فشار، کالیبراسیون پات جهت کالیبره کردن پمپ تزریق و شیر یکطرفه تزریق در طراحی این پکیج ها پیش بینی می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *