جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

راکتور تصفیه بی هوازی EGSB

راکتور تصفیه بی هوازی EGSB

راکتور EGSB تصفیه فاضلاب
راکتورهای EGSB نسل پیشرفته راکتور UASB هستند. مزایای این فرایند، سرعت بیشتر جریان روبه بالا در راکتور و در نتیجه سرعت تصفیه بالاتر و حجم سرمایه گذاری اولیه کمتر است. همچین کارایی این راکتور در خصوص پسابهای با COD کم و یا حاوی ذرات معلق بی اثر و غیر قابل تجزیه بیشتر است. افزایش فلاکس عبوری در این راکتورها منجر به سیال سازی بهتر بستر گرانولی لجن و همچنین تماس موثرتر فاضلاب با گرانول های لجن می شود..

افزایش و تنظیم فلاکس و یا سرعت فاضلاب در راکتور EGSB در مقایسه با طرح های قدیمی راکتورهای بی هوازی، از طریق کاهش قطر راکتور یا جریان برگشتی منجر به افزایش راندمان این راکتورها می شود. این راکتورها برای فاضلابهای با حلالیت شکننده یا فاضلابهای حاوی مواد بی اثر و غیر قابل تجزیه توسط فرایندهای بیولوژیکی مناسب هستند.

تفاوت این راکتور با راکتور UASB قابلیت پذیرش بار COD بالاتر در جریان ورودی است. بخش کلیدی این راکتور، جداکننده سه فازی آب ، لجن، بیوگاز در بالای راکتور است که طراحی آن بسیار پیچیده و توام با دقت و ظرافت است. در ساخت این جداکننده ها عموماً از متریالهای غیر فلزی یا پوششهای مقاوم در برابر خوردگی استفاده می شود.

طراحی این راکتور توسط شرکت فران به گونه ای انجام می شود که کنترل دقیق متغیرهای فرایندی نظیر PH ، دما، میزان جریان برگشتی در طی فرایند جهت رسیدن به شرایط بهینه بهره برداری میسر باشد.

همچنین در کلیه فرایندهای بی هوازی با توجه به تولید گازهای گوگردی به عنوان محصول جانبی فرایند، بروز پدیده خوردگی اجتناب ناپذیر است و لذا میبایست علاوه بر استفاده از مواد مقاوم در برابر خوردگی، کلیه سازه های فلزی این راکتور به طرز مناسبی مطابق با استاندارد پوشش داده شوند.

شرکت فران آمادگی کامل دارد تا طراحی و ساخت کلیه راکتورهای تصفیه پساب به روش بی هوازی خصوصاً برای فاضلابهای خاص که فرایندهای معمول تصفیه برای آنها کارایی ندارد را به انجام برساند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ

  1. راکتورهای هیبریدی بی هوازی
    در این خصوص آیا تولید کننده هستید برای پایان نامه ام نیازه با کارشناستون گفتگو کنم امکانش هست؟

    1. شرکت فران طراح و تولید کننده راکتورهای بی هوازی است. در صورت نیاز با کارشناسان ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *