جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

دستگاه تصفیه آب عمومی

دستگاه تصفیه آب عمومی

دستگاه تصفیه آب
دستگاه تصفیه آب یکی از عناوین عامه پسند برای پکیج تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن صنعتی می باشد. پکیج تصفیه آب بر پایه فرایند اسمز معکوس، املاح محلول در آب را کاهش داده و اصطلاحاً آب را شیرین می کند. کاربرد وسیع این پکیج ها در صنایع و کارخانه های مختلف سبب شده است که به این پکیج فرایندی، دستگاه تصفیه آب نیز گفته شود که شامل ممبرانهای اسمز معکوس، سیستم برق و کنترل، ادوات اندازه گیری و لوله کشی های ارتباطی مورد نیاز می باشد. شرکت مهندسی فران با تکیه بر دانش مهندسی تصفیه آب، پکیج های تصفیه آب بر پایه فرایند اسمز معکوس را برای کاربردهای مختلف اعم از کاربردهای صنعتی و شرب طراحی و تولید می کند.

آب شیرین کن های صنعتی یا پکیج تصفیه آب صنعتی از طریق غشای نیمه تراوا یا ممبران، املاح محلول در آب را کاهش می دهند. ممبران در حقیقت بخش اصلی پکیج های فوق می باشد که آب شور ورودی را به دو جریان شیرین و شورتر از اولیه تقسیم می کند. ولی هر آبی امکان ورود به ممبرانهای اسمز معکوس را ندارد. آب ورودی به ممبران باید فاقد هر گونه ذرات معلق نامحلول گردد تا از آسیب به ممبران جلوگیری شود.

پیش تصفیه وظیفه جداسازی ذرات معلق نامحلول در آب ورودی را در پکیج های تصفیه آب به عهده دارد. نقطه قوت دستگاه تصفیه آب صنعتی شرکت فران استفاده از روشهای مدرن، متنوع و کارآمد فیلتراسیون در بخش پیش تصفیه است. متأسفانه بسیاری از سازندگان غیر اصولی دستگاه های تصفیه آب بدون توجه به بخش پیش تصفیه با بکارگیری تجهیزات غیر کارآمد و نامرغوب، اقدام به تحویل این پکیج ها به مشتریان می کنند. پکیج های فاقد پیش تصفیه مناسب در روزهای اولیه کارکرد، کارایی مناسبی از خود نشان می دهند. لیکن با گذشت زمان، ذرات معلق نامحلول در آب موجب آسیب غیر قابل جبران به ممبران شده و کارایی ممبران را به سرعت کاهش می دهند. به طور معمول ممبران مربوط به دستگاه های فاقد پیش تصفیه مناسب طول عمر بسیار کمی خواهند داشت و هزینه بالایی را به مصرف کننده تحمیل می کنند. این در حالی است که در صورت پیش بینی پیش تصفیه مناسب، ممبرانهای اصلی Filmtec که توسط شرکت مهندسی فران تأمین می شوند دارای طول عمری نزدیک به ۷ سال خواهند بود..

اسمز معکوس فرایند اصلی تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب ساخت شرکت فران است. اسمز معکوس فرایندی است که در آن از فشار برای غلبه به فشار اسمزی و معکوس نمودن جریان اسمزی از طریق یک غشای نیمه‌تراوا استفاده می‌شود. برای تفهیم بهتر نحوه شیرین سازی آب دریا توسط پدیده اسمز معکوس فرض کنید دو ظرف، یکی حاوی آب نمک و دیگری حاوی آب خالص توسط یک لوله به یکدیگر متصل شوند و هر دو دارای ارتفاع مساوی از آب و در یک سطح قرار داشته باشند. جهت برقراری تعادل در غلظت یونهای سدیم و کلراید از ظرف آب نمک، یونهای نمک به صورت نفوذ مولکولی به ظرف آب خالص انتقال یافته تا تعادل غلظت بین هر دو ظرف برقرار گردد. اما اگر بین این دو ظرف و در مسیر جریان آب یک غشاء قرار گیرد که فقط اجازه دهد مولکولهای آب از آن عبور کنند، یونهای نمک اجازه عبور نخواهند داشت. جهت برقراری تعادل در غلظت مطابق پدیده اسمز، آب خالص از ظرف خود به ظرف آب نمک انتقال می‌یابد و این عمل تا آنجا ادامه می‌یابد که ارتفاع آب در ظرف آب نمک افزایش می یابد. این اختلاف سطح در حقیقت فشار اسمزی است. حال اگر فشار سطح در سمت آب نمک افزایش یابد، مسیر حرکت آب از طرف آب نمک به ظرف آب عوض می شود. با افزایش فشار میزان جریان عبوری از غشای نیمه تراوا نیز افزایش می یابد. این مفهوم در تمامی آب شیرین کن های سرتاسر دنیا منجر به شیرین سازی روزانه میلیونها لیتر آب دریا به آب شرب می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *