جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

خدمات مهندسی، تأمین و ساخت در صنایع جانبی نفت و گاز

پکیج نفتی

ارائه خدمات مهندسی، تأمین و ساخت در قالب پکیج های پیش ساخته تأسیساتی در صنایع جانبی نفت و گاز از زمینه های اصلی فعالیت شرکت مهندسی فران است. پکیج های ضد انفجار تزریق مواد شیمیایی، تقویت فشار سیالات فرایندی، گرمایش الکتریکی، تصفیه آب و تصفیه پسابهای بهداشتی و روغنی در سابقه کارکرد بیش از یک دهه شرکت مهندسی فران در بخش ساحل و فراساحل تأسیاست نفتی و گازی به چشم می خورد.

پکیج ضد انفجار گرمایش و تقویت فشار

 

شرکت مهندسی فران در زمینه پیاده سازی و مناسب سازی فناوری های روز دنیا با نیازهای صنایع نفت و گاز فعالیت های گسترده ای انجام داده است. نیل به این مهم در قالب طراحی، تأمین و ساخت پکیج های مورد نیاز فرایندی و تأسیساتی در بخش ساحل و فراساحل، متناسب با نیاز صنعت و با هدف جلب رضایت کارفرمایان بوده است.

مهندسی، طراحی و ساخت پکیجهای تقویت فشار سیالات فرایندی

ایستگاه های تقویت فشار آب و سیالات فرایندی برای تأمین فشار مورد نیاز فرایندهای مختلف در تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند. قابلیت اطمینان و ضریب دسترسی بالا از ملزومات مورد نیاز واحدهای تقویت فشار است. استفاده از پمپهای API 610 برای پکیچ های دایم کار و تجهیزات منطبق با استاندارهای نفت و گاز، ضریب عملکرد بالای این واحدها را به دنبال دارد. استفاده از مخازن دیافراگمی در ظرفیتهای مختلف در خروجی پمپها نیز امکان ذخیره سازی آب تحت فشار و کاهش ضریب اشغال پمپها را فراهم می کند.

شرکت مهندسی فران تا کنون اهتمام جدی خود را به روی پروژه های فراساحل به کار گمارده است. بعد از گذشت بیش از یک دهه شرکت فران موفق شده است که نام خود را به عنوان پیمانکار مورد تأیید کارفرمایان معظم صنایع نفت و گاز تثبیت نماید. طراحی نوآورانه فرایند و مکانیکال پکیج ها متناسب با محدودیت فضا و الزامات پروژه های نفت و گاز، ثمره استمرار و بهره گیری از تجربه انباشته پروژه های پیشین شرکت دانش بنیان فران است.

 

طراحی و ساخت آب شیرین کن های دریایی

آب دریا یکی از منابع در دسترس برای استحصال آب شیرین برای مصارف شرب و صنعتی است. از طرف دیگر آب شیرین یکی از نیازمندیهای اجتناب ناپذیر صنایع نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل است. البته تأمین آب شیرین در بخش فراساحل با دشواریهای به مراتب بیشتری همراه است. تأسیسات نفتی یا گازی حاشیه خلیج فارس از این منبع برای تأمین نیازهای صنعتی و انسانی استفاده می کنند. آب شیرین کن های دریایی که به منظور تأمین آب صنعتی طراحی و ساخته می شوند در ظرفیتهای بالا شوری آب دریا را کاهش داده و آن را برای مصارف مختلف مناسب سازی می کنند.

شرکت مهندسی فران با بهره گیری از تجارب پیشین و مطالعه دقیق پروژه های موفق آب شیرین کن دریایی در دنیا، قابلیت طراحی پایه، طراحی تفصیلی، تأمین، ساخت و بهره برداری از واحدهای آب شیرین کن صنعتی را تا ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در روز با فرایند اسمز معکوس دارد. واحدهای آب شیرین کن مستقر در بخش ساحل متشکل از بخشهای برداشت آب دریا، پیش تصفیه، تصفیه و تصفیه نهایی هستند. طراحی هر یک زا بخشها متناسب با مقتضیات و الزمات واحد نمک زدایی انجام می شود. در بخش پیش تصفیه ذرات معلق نامحلول با فرایندهای مختلف جداسازی می شوند. فرایند اسمز معکوس در بخش تصفیه، آب شور دریا را به دو جریان شیرین(Permeate) و شورابه(Concentrate) تقسیم می کند. کیفیت آب شیرین تولیدی در فرایند اسمز معکوس در بخش تصفیه نهایی با نوع مصرف متناسب می شود. دستیابی به کیفیت آب آشامیدنی یا آب فوق خالص در بخش تصفیه نهایی ممکن است.

طراحی و ساخت دستگاه های آب شیرین کن کوچک دریایی از دیگر خدمات شرکت مهندسی فران به سکوهای نفتی و گازی در بخش فراساحل است. دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا پکیج های کوچک شیرین سازی آب با هدف تأمین آب شرب کارکنان سکوهای نفتی یا کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد. چیدمان فشرده تجهیزات و مناسب سازی پکیج برای اتمسفر خوردنده دریا از ویژگیهای ماشین های کوچک تولید آب شیرین از آب دریا است.

 

تأمین پکیج IGF

پکیج های Induced Gas Flotation)IGF) به صورت متداول برای جداسازی روغن از پساب های نفت و گاز در بخش سرچاهی در سکوهای فراساحل و همچنین پسابهای پالایشگاهی و فرایندی در بخش خشکی مورد استفاده قرار میگیرند.

پکیجهای IGF قابلیت جداسازی روغن و ذرات ریز جامد را با ایجاد حبابهای گاز (که عموماً کوچکتر از ۵ میکرون میباشند) را دارا هستند. روغن و ذرات جامد موجود در پساب به این حبابها چسبیده و به سطح شناور میگردند. سرباره شامل روغن و ذرات جامد به صورت اتوماتیک از روی سطح جمع آوری می گردد. حباب های گاز با سایز مشخص در جریان آب ورودی سیرکولاسیون حاوی جریان شفاف خروجی از مخزن IGF به وسیله اژکتور تزریق می شوند. عبور سیال مایع با سرعت بالا از اژکتور منجر به ایجاد فشار منفی در نازل شده و گاز به صورت حباب با اندازه مشخص با سیال آمیخته می شود.

جریان برگشتی و چرخشی پس از آمیختگی با گاز به مخزن IGF در نقطه ورودی برگردانده می شود. جاییکه حبابهای گاز برای شناور کردن روغن و ذرات جامد از پساب روغنی مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت مهندسی فران با بهره گیری از تجارب شرکتهای همکار خارجی در مهندسی و طراحی واحدها و پکیج های IGF توانایی تأمین این تجهیزات را با استاندارهای مورد تأیید در صنعت نفت و گاز دارد.

پکیجهای IGF

طراحی و ساخت پکیج CPI

جداکننده های API و Corrugated plate interceptor)CPI) به منظور جداسازی روغن از پساب یا ذرات جامد معلق در پسابهای حاوی آب روغن مورد استفاده قرار میگیرد. جداکننده CPI با استفاده از صفحه های فرم دهی شده و استفاده از شتاب جاذبه این امکان را فراهم میکند که بازدهی بسیار بالایی در جداسازی روغن و آب حاصل شود. ساختار ساده این فرایند هزینه های ساخت و نگهداری را به صورت قابل توجهی کاهش میدهد. صفحات فرم دهی شده، به صورت مجموعه ای از صفحات پلاستیکی( تقویت شده به وسلیه رزین یا استیل ضد زنگ) با افزایش سطح جداسازی، زمان ماند پساب عبوری را کاهش می دهد.

شرکت دانش بنیان مهندسی فران قادر به طراحی و ساخت پکیج CIP تقلی و تحت فشار برای محتواهای مختلف روغن و انواع مختلف پساب در قالب پکیج های ضد انفجار در صنعت نفت و گاز می باشد.

 

طراحی، تأمین و ساخت پکیجهای گرمایش الکتریکی ضد انفجار

 

پکیج CPI

هیترهای الکتریکی وسیله ای ایمن و با قابلیت اطمینان بالا در گرمایش آب و سیالات فرایندی در تأسیسات نفت و گاز به شمار می رود. پکیج های گرمایش الکتریکی بر مبنای گرمایش سیال در مخازن مجهز به هیتر الکتریکی طراحی و ساخته می شوند. طراحی مدولار هیترهای الکتریکی امکان کنترل دقیق دمای سیال را تسهیل می کند. در این پکیج ها برای دستیابی به کنترل دقیق دما از سیستم PLC به جای ترموستاتهای متداول PID بنا به درخواست مشتریان استفاده می شود. گرمایش هوشمند متناسب با دبی سال، کنترل دقیق دما و نوسانات بسیار پایین دما از ویژگیهای اصلی پکیج های گرمایش الکتریکی مجهز به سیستم PLC است.

شرکت دانش بنیان مهندس فران توانایی طراحی و ساخت پهنای گسترده ای از پکیجهای گرمایشی و تقویت فشار در ظرفیت های مختلف، از جمله پکیجهای کوچک گرمایشی مناسب با محیط های مستعد خطر و انفجار تا پکیجهای بزرگ گرمایشی متناسب با ساختمان ها و یا پروژه های فراساحل را دارد.

 

مهندسی و ساخت پکیجهای تزریق مواد شیمیایی

طراحی و ساخت پکیج های تزریق مواد شیمیایی جهت تزریق کنترل شده انواع مواد شیمایی مایع نظیر مواد ضد خوردگی، دمولسیفایر و مواد شیمیایی واکنشگر در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی از دیگر زمینه های فعالیت شرکت مهدسی  فران است.

پکیجهای دوزینگ با توجه به نیاز مشتری و متناسب با دبی و فشار مورد نیاز از ۰٫۸ لیتر بر ساعت تا ۱۹ مترمکعب بر ساعت طراحی و ساخته می شوند. کلیه سازه ها و تجهیزات مطابق با مشخصات پروژه و استانداردهای موجود (ATEX,API,ASMEو … ) و با همکاری نزدیک با شرکتهای معتبر سازندهی پمپهای تزریق ساخته می شوند. پکیج های تزریق مواد شیمیایی عموماً شامل سرویسهای تزریق چندگانه با مخازن ذخیره به صورت تکی یا چندگانه و مخازن تحت فشار به همراه تنظیم کننده جریان خروجی می باشند.

مواد شیمیایی از مخزن ذخیره پس از گذشتن از ستون کالیبراسیون و شیرهای ایزولاسیون به وسیله پمپ تزریق به محل تزریق مورد نظر با دبی و فشار مشخص منتقل میشود. دبی جریان به صورت محلی یا کنترل از راه دور قابل تنظیم و کنترل می باشد. این پکیج میتواند شامل فرستنده های جریان، ارتفاع مایع و فشار برای کنترل به صورت ریموت یا اتوماتیک در پروژه های ساحل یا فراساحل باشند.

 

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب و پساب

تصفیه فاضلاب و پسابهای انسانی در واحدهای صنعتی یکی از الزامات HSE و سازمان حفاظت محیط زیست در مجتمع های نفت، گاز و پتروشیمی است. شرکت مهندسی فران با تسلط بر فرایندهای مختلف تصفیه فاضلاب انسانی، پروژه های متعددی را در واحدهای صنعتی با موفقیت به انجام رسانده است. طراحی و ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب با فرایندهای هوادهی گسترده لجن فعال(EAAS)، دیسک بیولوژیکی گردان(RBC)، راکتور غشایی بیولوژیکی(MBR) و فرایند بیولوژیکی متوالی ناپیوست(SBR) در شرکت مهندسی فران انجام می شود.

پکیج های تصفیه فاضلاب و ضد انفجار فراساحل جهت استقرار در سکوهای گازی و نفتی طراحی و ساخته می شود. محدودیت فضا و طراحی فشرده از ویژگیهای متمایز پکیج های فراساحل است. کنترل اتوماتیک فرایند و کمترین نیازمندی به اپراتور بهره برداری در کنار ارسال اطلاعات عملیاتی پکیج به سیستم کنترل مرکزی جهت پایش مستمر و مدیریت اطلاعات عملیاتی از خصوصیات متمایز کننده این پکیج ها است. این پکیج ها با موفقیت در فازهای ۱۴، ۱۷ و ۱۸ بخش فراساحل میدان گازی پارس جنوبی به بهره برداری رسیدند.

شرکت دانش بنیان مهندسی فران با اجرای موفق پروژه های متعدد در بخش ساحل و فراساحل تأسیسات نفت و گاز، کارنامه موفقی در زمینه مهندسی، طراحی، تأمین و ساخت پکیج های تأسیساتی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *