جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

انواع مختلف پکیج های تصفیه فاضلاب برای تمرکز زدایی در تصفیه فاضلابهای شهری مورد استفاده قرار می گیرد که هر یک دارای مزایا و معیایب نسبت به دیگری است.

سیستم های تصفیه آب می توانند کمک شایانی برای پیش گیری از ابتلا و مرگ انسان ها ناشی از بیماری های متعدد به دلیل دفع فاضلاب تصفیه نشده به آب های سطحی و یا زیر زمینی باشد. به دلیل مشکلات عدیده و محدودیت های خاص سیستم های تصفیه فاضلاب شهری عظیم، فراهم آوری سیستم تصفیه فاضلاب اقتصادی برای نواحی اطراف شهرهای بزرگ، کارخانه ها، مناطق کم جمعیت به یکی از مسائل مهم تبدیل شده و راه حل پیشنهادی برای آن، استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب به صورت محلی و نقطه ای (غیر متمرکز) می باشد. سیستم های تصفیه فاضلاب شهری (متمرکز) هزینه ساخت و بهره برداری بالایی داشته به خصوص اگر منازل مسکونی دور از هم و کم جمعیت باشند. کشورهای در حال توسعه اغلب با کمبود بودجه و نیروی انسانی متخصص برای ایجاد سیستم های فاضلاب متمرکز و بزرگ مواجه بوده و سیستم های غیر متمرکز از نظر بعد مدیریتی کلان کشوری و منطقه ای، مورد توجه قرار گرفته است..

انواع پکیج تصفیه فاضلاب به عنوان راه حل و گزینه اصلی سیستم تصفیه فاضلاب غیر متمرکز، یک رویکرد هوشمندانه بوده که به دلیل بهره برداری ساده، انعطاف در مدیریت را در دسترس قرار می دهند. این سیستم ها نه تنها به عنوان راه حل بلند مدت مد نظر هستند بلکه بسیار مطمئن و همچنین مقرون به صرفه می باشند. این مطالعه با بررسی گزینه های مختلف برای سیستم فاضلاب غیر متمرکز و مقایسه فرایندهای گوناگون تصفیه فاضلاب، از نظر مدیریتی کمک شایانی برای انتخاب بهترین گزینه جهت پکیج تصفیه فاضلاب مناسب می نمایند.

منبع:

Decentralized approaches to wastewater treatment and management

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *